przejdź do treści wpisy

energia

ze dwa lata temu były takie reklamy “społeczne” w TV o żarówce, która pracuje na globalne ocieplenie.
Potem znikły.Może to się bierze stąd, że świadomi nie mają odpowiedniego lobby, cóż znaczy przeciwnik spalania
folii w ogrodzie w stosunku do koncernu energetycznego. Mialem ostatnio mozliwosc uczestniczenia w obradach podkomisji zajmujacej sie nowelizacja ustawy o ochronie przyrody. W sumie to wiekszośc młodzierzy w doopie ma ekologie i dbanie o środowisko przynajmniej w moim otoczeniu. U nas na osiedlu są np: pojemniki do sortowania śmieci i w sumie tylko kilka babek (o dziwo starszych) i ja sortujemy. Widze młodzierz idącą do smietnika (akurat mam na ten widok okno) z workiem pełnym plastikowych butelek i co? do ogólnego smietnika! Na okolo 10 organizacji ktore tam byly 8 to byly organizacje mowiac skrajnie “ekologiczne” – zaznaczam ze bylem jako przedstawiciel jednej z tych 2 pozostalych. Wedlug mnie w naszym prawie absolutnie brakuje wywazenia – jak zabronic to wszystkiego. No ale co ztego skoro i tak nikt tego nie przestrzega? Przeciez to nie zakaz czy wysokość kary ale jej nieuchronnosć powoduje przestrzeganie prawa. Oczywiscie prawo musi byc na tyle mądre i sensowne aby ludzie chcieli go przestrzegac a tu jeszcze daleka drogaTaki koncern jest chyba ostatnim któryoczywiscie nie mozna tego odnosic do wszystkich przestepstw – wszedzie powinna obowiazywac zasada zdrowego rozsadku. Raczej chodzilo mi ze roznica 25 lat czy 35 nikogo nie przestraszy jak to ze pojdzie na 100% co najmniej na 20 lat, podobnie z grzywna 300 czy 500 potencjalnej kary nie zadziala tak jak 100% zaplacenie 200PLN
by miał zachęcać do oszczędzania energii. To tak jakby producent ogni sztucznych tłumaczył ludziom
jak bardzo szkodliwe są te wszystkie jego fajerwerki, stront, bar, rubid, cez, bor i żeby tego nie kupowali.
Tylko czemuż ach czemuż te atrakcje Warszawa reklamy muszą być do tego stopnia “kreatywne” i abstrakcyjne, że zwykły człowiek nic z nich nie zrozumie…Pomyślcie, jaką robotę zrobiłaby większa akcje komunikacyjna w naszych publicznych mediach, które pono mają misję. Ale taka akcja, która dotrze do wszystkich bez metafor, skojarzeń, żeby komunikat nie był za bardzo odklejony.

admin kategoria: Bez kategorii dnia 30 listopada 2016 » Komentowanie wyłączone.